Pohádka o zlaté rybce vypráví příběh o starém rybáři, který ulovil zlatou rybku. Za navrácení svobody postupně plnila zlatá rybka rybáři tři přání. Chamtivá rybářova žena použila první dvě přání tak špatně, že posledním přáním vrátila škodolibá zlatá rybka věci do původního stavu. Tolik pohádka o zlaté rybce.

Tvorba webu je někdy jako rybolov. Autor postupně tvoří stránky, na které chce ulovit návštěvníky. Jeho sítí jsou vyhledávače. Každá nová stránka zvětšuje velikost sítě. S každou stránkou přichází o něco víc návštěvníků (počet návštěvníků je daný taky počtem rybek v moři). Čas od času se podaří ulovit zlatou rybku.

Bingo!

Zlatá rybka je stránka, která po zveřejnění začne přivádět najednou velký počet návštěvníků. Poznáte to zčista jasna na návštěvnosti. Návštěvníci víc reagují a posílají více emailů. V nejlepším případě se návštěvníci změní v solventní zákazníky, věrné čtenáře nebo obdivovatele.

Zlatou rybku můžete chytnout nejen do sítě, ale někdy stačí prut, na který napíchnete vhodnou návnadu. Před pár dny byl používán červ rodu Esterus Ladus. Rybáři totiž často ví jakou návnadu použít. Ví co rybkám chutná, po čem doslova šílí. Někdy ale uvízne zlatá rybka v docela obyčejné síti. Prostě na web přidáváte novou stránku a najednou začnou chodit emaily na jediné téma. Na téma dané stránky. Čert ví, která stránka je ta pravá.

Nedělejte plastiky nosu

Autor by si měl uvědomit, že není dobré se zlatou rybkou příliš laškovat. Návštěvníci nejsou rádi, když je někdo tahá za nos. Chtějí získat takové informace, aby byli spokojení. Očekávají, že když pošlou email, tak rychle dostanou uspokojivou odpověď. A to si vyžaduje autorovu zodpovědnost.

Když napíšu stránku, na které slibuji holky a místo toho nabídnu vdolky, nemusím se setkat s uznáním. Zlatá rybka se mi může pomstít.