Optimalizace pro vyhledávače (SEO) je obor, o kterém se poslední dobou hodně mluví. Ve většině případů pro dobrou pozici ve výsledcích vyhledávání stačí dodržovat základní zásady tvorby webu. Stačí sémanticky správně používat značky elementů (chcete-li tagy), správně odkazovat a text, na který optimalizujete, vhodně rozmístit v textu stránky a v kódu dokumentu.
Do tuhého jde, když se začne jednat o peníze. Kdo má peníze chce pochopitelně získat peněz víc. Může si proto zaplatit optimalizaci (nebo přitlačit, aby se o to postaral dodavatel webu).
Chceme domů koupit mikrověž Panasonic SC-PM19E-S. Chtěl jsem o této mikrověži zjistit nějaké informace. Technická data není problém získat třeba na webu výrobce. Ale co recenze publikované na odborných webech? Google na dotaz Panasonic SC-PM19E-S vrátí především odkazy na e-shopy. Recenze na první stránce veškeré žádné (bude to tím, že jich asi moc není). Je vidět, kde se točí peníze.
Potěší, že na prvních místech jsou odkazy na domácí e-shopy. Buď jsou lépe optimalizované (teď bych mohl začít psát oslavné ódy na Čechy, když už je ten státní svátek), nebo se přístroj jinde neprodává (to asi nebude úplně pravda). Stránka na českém webu Panasonicu je právě teď až na 37. místě(!). A teď, když o tom tak přemýšlím, bude možná na na jednom z předních míst odkaz na spot Panasonic SC-PM19E-S. A kdo bude chtít najít nějaké informace o mikrosystému Panasonic, najde tento neužitečný blábol. Ale podobný styl koneckonců na domácích blozích letí.