Spot Preventing comment spam přináší informaci o podpoře atributu rel="nofollow"
u odkazů v Google (via Annes Weblog).
Podpora atributu rel="nofollow"
v odkazech si klade za cíl zamezit komentářovým a refererovým spamerům zvyšovat svůj PageRank a tím i své pozice ve výsledcích vyhledávání. Stačí vkládat rel="nofollow"
do odkazů v komentářích a Google nebude brát odkaz v potaz. Upravit třeba blogovaci CMS by nemělo být složité. Výrobci už začali reagovat a své aplikace aktualizují.
Vedle Google prý atribut začalo podporovat také Yahoo! a MSN. Důsledky mohou být závažné, jak píše Marek Prokop:
Ještě zajímavější ovšem budou důsledky. Mohou být nepatrné, ale mohou být také mnohem větší, než jaké měl zatím jakýkoli Google dance. Trochu mne děsí jednoduchost, s jakou jde tento atribut v CMS aplikovat na všechny odchozí odkazy a složitost, s jakou ho lze aplikovat správně, tj. jen na odkazy nedoporučené, resp. z neověřenýchzdrojů.
Dovedete si představit, co by se stalo, kdyby tento atribut plošně použily velké katalogy a zpravodajské weby?
No uvidíme. Otázkou je, jestli tento způsob obrany zabrání spamerům v jejich činnosti. Spíš tomu nevěřím.
Souvislosti
- Kladivo na komentářový spam – Marek Prokop
- Refererový spam – Jiří Bureš