Koupili jsme servery. Servery tak značkové, jak jen značkové servery mohou být. Technik nám prozradil, že podle jeho zkušeností, do jednoho roku 70 % těchto serverů vyžaduje servisní zásah. I zatrnulo mi.
Předevčírem se na čelním panelu serveru rozzářil červený vykřičník. Po necelých dvou měsících provozu. I zatrnulo mi podruhé. Nafotil jsem pár třicetimístných alfanumerických chybových kódů z BIOSu serveru a poslal je k posouzení Technikovi.
Za chvíli následovala odpověď, při které mi zatrnulo potřetí. Závada je prý vážná a bude to chtít zavolat nějakého technika od výrobce. Pokud se bude technik cukat, mám zavolat Technika.
Tak mě napadlo, jak je to vlastně s tou spolehlivostí současných výrobků. Ve firmě jsme dřív provozovali jiné značkové servery. Za mnoho let se na nich nevyskytla jediná závada. A protože na nich běžel Novell NetWare trojkové řady, tak jsme se o ně ani nemuseli moc starat. Vlastně kdyby byly ty servery zazděné v serverovně, ani by to nevadilo.
Teď máme servery nové. Na nich Windows. Bojím se, že budu trnout čím dál častěji.