Prohlížeč Opera ve své nejnovější verzi 8.50 je od teď nabízen zdarma a bez reklam. Je to jedna z nejdůležitějších událostí letošního roku na poli internetových prohlížečů.
Od Opera Software je to celkem pochopitelný tah. Pokud totiž chce získat výraznější podíl na „trhu“ prohlížečů, musí nabídnout desktopový browser zdarma. Tento model se už vícekrát prosadil, takže proč by se to nepovedlo i Opeře?
Přesto by mě zajímalo, jak to nakonec všechno dopadne. Opera už zadarmo byla. Pravda museli jste přetrpět reklamní banner nebo si stáhnout někde z warezových stránek kód. Takže samotný fakt nulové ceny k vítězství nestačí. Chce to ještě reklamu. Ta dokonale zabrala v případě prohlížeče Firefox, kdy se zvedla velká vlna zájmu o tento prohlížeč. Třeba se něco podobného podaří i v případě Opery.