Navrcholu.cz předevčírem vydalo zprávu, ze které vyplývá, že uživatelé na webové stránky z vyhledávačů přichází nejčastěji po zadání dvouslovných dotazů (via Češi vyhledávají dvěma slovy). Ze zprávy vyplývá, že uživatelé na českém internetu při vyhledávání používají nejčastěji dvě slova (38 %) – to ale nemusí být úplně pravda, protože není známo, jaká je míra prokliku (s některými výsledky nemusí být uživatel spokojen a nekliká na výsledky hledání vůbec). Zajímavé je jedenatřicetiprocentní zastoupení jednoslovných vyhledávacích výrazů. Snad ještě zajímavější je srovnání tuzemska se zahraničím:

Graf srovnání Navrcholu.cz a OneStat.com

Srovnání počtu slov vyhledávacích výrazů

Vyhledávání v češtině dominují nejvýše dvouslovné výrazy, které tvoří téměř 70 % vyhledávacích dotazů. Naproti tomu ve světě převládají dvou až čtyřslovné výrazy.

Těžko soudit, co je příčinou tohoto jevu. Svou roli možná hraje struktura jazyka. Větší vliv ale bude asi mít malé množství česky psaných stránek ve srovnání se stránkami psanými v jiných jazycích. K vyhledání požadované informace pak bude potřeba položit přesnější dotaz. Těžko říct, jestli svou roli hraje menší zkušenost domácích uživatelů, jak tvrdí Tomáš Krause. Možná se snáze hledá jehla v menší kupce sena. Nebo Vás snad napadají další příčiny?