Tamar Weinberg napsala docela zajímavý článek Writing for Search Engines o základních technikách psaní pro vyhledávače. Jedná se o shrnutí některých přednášek z probíhajícího Search Engine Strategies 2007.
Článek je zaměřen především na používání klíčových slov a frází. Autorka uvádí spoustu praktických ukázek, jak jít na ruku vyhledávačům, ale přitom zaujmout živé lidi. Článek je zaměřen na angličtinu, ale jistě v něm najdete náměty pro své vlastní psaní. Ve stručnosti:
- Obsah musí být zajímavý. Text nesmí vypadat jako SEO spam – lidé to poznají.
- Duplicitní obsah je na nic.
- Lidi přiláká doplňkový obsah, který se nemusí přímo týkat optimalizované fráze (přidaná hodnota). Blogujte, piště články, odpovědi na často kladené otázky zákazníků. Delší text rozdělte do více stránek.
- Titulek stránky by měl být originální, lákavý a pro každou stránku webu jiný. Dobrý titulek prodává.
- Při psaní myslete na to, že vyhledávače zobrazují krátké úseky textu kolem hledaných frází. Proto buďte struční a pište výstižně. Přínosy pro návštěvníka by měly být uvedeny blízko klíčových slov.
- Na stránce by měla být klíčová slova. Vězte, že jsou tací, kteří na to zapomínají.
- Nebojte se přepisovat existující stránky. Začněte u těch méně důležitých. Vylepšete titulek, zaměřte se na klíčová slova, přidejte nadpisy a obsah stránky prolinkujte na jiné stránky vašeho webu.
- Obrázky a flash bez textového obsahu je na nic. Používejte popisný text,
alt
atitle
atributy. Na okraj: PDF je možné také optimalizovat. - Často je výhodnější optimalizovat na víceslovné fráze než na jedno slovo.
- Pokud působíte místně, nesmíte zapomenout uvést město (vesnici), na které máte spadeno.
- Klíčová slova uvádějte ve více tvarech. Text působí přirozeněji a nedráždí vyhledávače, když to přeženete.