Třetí příspěvek v řadě na téma firemních e-mailů by měl být příspěvkem posledním. Dneska jsem si stáhl centrální firemní adresář, kde bylo skoro 700 různých e-mailových adres. Je to větší soubor dat, než jsem analyzoval ve spotu Jaké firemní e-mailové adresy?. Navíc jsou to data firem z firemní databáze. Ve zmíněném spotu jsem měl k mání pouze data z mého osobního adresáře (analyzoval jsem ale jen firemní e-mailové adresy).
Výsledky analýzy firemních e-mailů získaných z celofiremní databáze jsou mírně odlišné a stojí za to je zveřejnit. Tady je graf četnosti typů firemních e-mailových adres:
Typy firemních e-mailových adres
Z grafu je patrná převaha adres typu jmeno.prijmeni@example.com
před prijmeni@example.com
(potvrzení mé úvahy ze spotu Krátké nebo.dlouhé e-mailové adresy?). Významné je ještě zastoupení jprijmeni@example.com
a generických e-mailových adres typu oddeleni@example.com
:
Typ adresy | Počet | [%] |
---|---|---|
jmeno.prjmeni | 296 | 44,1% |
prijmeni | 107 | 15,9% |
jprijmeni | 77 | 11,5% |
genericke | 70 | 10,4% |
j.prijmeni | 45 | 6,7% |
jiné | 38 | 5,7% |
prijmenij | 14 | 2,1% |
prijmeni.jmeno | 9 | 1,3% |
jmenoprijmeni | 4 | 0,6% |
jmeno | 4 | 0,6% |
jp | 3 | 0,4% |
prijmenijmeno | 2 | 0,3% |
prijmeni.j | 1 | 0,1% |
pjmeno | 1 | 0,1% |
Položka jiné jsou všechny e-mailové adresy, které nešly zařadit do ostatních skupin. Musím říct, že se tam v podstatě nevyskytly přezdíky, tajemné zkratky atp. Vesměs se jednalo o adresy s nezvyklým oddělovačem (podtržítka, pomlčky) nebo adresy s několika písmeny ze jména a/nebo příjmení.
Firma, od které jsem získal data, má převážně velké nadnárodní zákazníky, kteří mají jednotnou politiku vytváření e-mailových adres. A od velkého zákazníka je mnoho kontaktů s daným sjednoceným typem e-mailové adresy. Proto také přeha jmen ve formátu jmeno.prijmeni@example.com
.
Tento spot vznikl jen proto, že se mi podařilo získat větší soubor dat ke zpracování. Navazuje na dva spoty předchozí a uzavírá tok mých myšlenek. Není to spot, který by se zabýval zásadními věcmi a rozhodně nikomu nic nenařizuje. Může posloužit jako vodítko pro tvorbu firemní e-mailové adresy.