Při vývoji webových stránek by autor neměl zapomínat na pravidlo 3 kliků, které říká, že by se návštěvník měl k požadované informaci dostat na nejvýše 3 kliknutí. V opačném případě může propadnout frustraci z práce na daném webu.

Josh Porter v článku Testing the Three-Click Rule informuje o testu provedeném na 44 uživatelích, kteří pro splnění 620 úkolů klikli více než 8000×. Jedním z cílů bylo ověřit, jestli uživatel po oněch 3 kliknutích znechuceně opouští web, protože nenašel co hledal (via Nick Bradbury).

Výsledky výzkumu bourají pravidlo 3 kliků. Uživatel nepočítá kliknutí. Spíš mu vadí velká doba hledání, bloudění a neúspěch.

Our analysis showed that there wasn\’t any more likelihood of a user quitting after three clicks than after 12 clicks. When we compared the successful tasks to the unsuccessful ones, we found no differences in the distributions of tasks lengths. Hardly anybody gave up after three clicks.

To ale neznamená, že není nutné vést uživatele k cíli. Že ho necháme dlouho bloudit v chaosu odkazů. Na druhou stranu se ale ukazuje, že pokud je uživatel motivován k dosažení cíle, je ochoten leccos překousnout. Moc bych na to ale nespoléhal.