Nejsem nijak nadšen vkládáním reklamy do RSS/Atom kanálů. Nick Bradbury ve spotu RSS ads: what NOT to do nabádá k postupům, které mají omezit míru nespokojenosti uživatelů na přijatelnou míru.
Situace s vkládáním reklamy do RSS kanálů není zatím tak špatná. RSS kanály, které mám ve čtečce naštěstí reklamu nepřidávají. Pokud u některého kanálu reklamu nacházím nebo cítím, že se články nápadně na reklamu podobají, tak takový zdroj mažu. Informací je všude naštěstí dost a tak jestli mám volit, vyberu si informace bez reklamy. Někdy ale není zbytí a tak je dobré dodržovat určité zásady, aby nebyla reklama kontraproduktivní. Nick Bradbury radí:
- Nevkládat reklamy při každém požadavku uživatele. Tj. při každém update daného kanálu. Často updatující uživatel bude mít ve čtečce více reklam než užitečného obsahu.
- Neměnit
GUID
,pubDate
, nebolink
u
. Mnohé čtečky pak takovou položku budou považovat za novou. - Nevkládat reklamu do RSS kanálů, které obsahují pouze shrnutí článků.
- Nevkládat reklamy, které nesouvisí s obsahem daného webu.
Nick Bradbury dodává, že by si autoři měli uvědomit, že lidé čtou jejich RSS kanály především proto, že poskytují zajímavé informace. Přehlušeni reklamou čtenáři odejdou. RSS není email. A já dodávám: smazat otravný zdroj není v RSS čtečce zase tak pracné.