Tradiční média mění své postoje k blogům. To není nic divného, protože každý více méně mění s časem své postoje k čemukoli. A média nejsou výjimkou. Možná je ten postoj vzhledem ke společnému životnímu prostoru jenom trochu víc vyhraněný.
Celkem pěkně to lze dokladovat citáty, které ve svých článcích na Živě.cz publikoval Jiří Hlavenka:
- Bloguje celá rodina, 4. 7. 2002:
Blogování možná jednou do Česka dorazí
- Weblogy jsou internetová bublina jako vyšitá, 28. 5. 2003:
Jestli má něco změnit tvář médií, určitě to nebudou deníčky jeho uživatelů. Nebývalá žeň nadšených článků o jevu zvaném weblog může nepředpojatého čtenáře jistě udivit – opravdu se jedná o něco tak famózního, nebo už prostě není o čem psát?
- Patřil opravdu letošní rok blogům?, 16. 12. 2004:
Blog je nepochybně jedno z důležitých témat současného internetu, což se dá dokázat zajímavými čísly.
- Jsou blogy opravdu zpravodajským Open Source?, 8. 4. 2005:
Blogování jistě přežije další desetiletí, ba i století. Nepřeceňujme však jeho význam.
Nesouhlasím s článkem na našem vlastním médiu, podle něhož jsou blogy jen módním výstřelkem a který Ivo rovněž cituje. Nemohou být, protože jsou a budou trvalým jevem se zřetelným charakterem a neopominutelným, i když nijak světoborným významem.
Co bude dál?