Web můžete tvořit různě. Můžete pracovat sami. Spousta skvělých webů je dílem jediného člověka. Pokud se ale do hry dostávají peníze, tak se obvykle kolem nich začne točit lidí víc. Někdy je to proto, že se přirozeně kolem medu začínají slétat vosy. Když si ale tento fakt odmyslíme, tak je často opravdu nutné do práce zapojit víc lidí.
Jak velký by měl být webový tým? Kolik by měl mít lidí? A jaké profese mají být zastoupeny? Odpovědi na tyto otázky nejsou jednoznačné. Záleží na typu projektu. Na jeho rozsahu a obsahu. Záleží taky na zpracovateli projektu. Na jeho zvyklostech a možnostech. Mnoho rolí se ale opakuje na mnoha projektech (pozor ale: role nerovná se konkrétní osoba). Potřebujete grafika, kodéra, copywritera, programátora, SEO experta, účetní a svačináře, obchodníka a někoho, kdo tomu bude velet. A určitě bych si vzpomněl na někoho dalšího.
Webový tým by ale neměl být příliš rozsáhlý, protože pak se stane neschopným jakékoliv činnosti. Pět lidí je tak akorát snesitelný počet. Víc lidí se obtížně řídí. Ve větší skupině se snáze zašívá. Nikdo není za nic zodpovědný.
Jaký je váš názor na webové týmy? Jak to řešíte coby dodavatelé? A jak se na celou věc díváte jako zákazníci?
Souvislosti
- The Ideal Web Team – Andy Budd
- The Ideal Web Team (part 1) – Peter Paul Koch
- The Ideal Web Team (part 2) – Peter Paul Koch