Tak tato věta mi vyklouzla z úst před pár minutami. To, když jsem skoro minutu čekal na načtení stránky na portálu (hurá!) Českého Telecomu. Naivně se totiž pokouším o změnu tarifu on-line. Mezitím jsem ještě utřel jednu várku nádobí, otevřel tři stránky ze své RSS čtečky, prohodil pár vět se svou ženou a rozepsal tento spot. Teď mě ale omluvte, vrátím se zpátky na záložku v prohlížeči, kde se mezitím načetlo záhlaví požadované stránky (přá 38 %), abych to načítání típl.
Tak jsem se vrátil na stránku pro změnu identifikačních údajů (proč mají skoro všechny stránky tohoto šíleného webu nadpis ČESKÝ TELECOM
a žádný jiný?). Přiznávám se bez mučení, že jsem pár minut hledal, kde bych mohl svůj stávající tarif změnit. Takže teď udělám další pokus se dostat na tu nešťastnou šnečí stránku, abych změnil tarif. Počkejte chvilku, klikám na odkaz Změna cenového programu.
Sláva! Naskočilo to za minutku (teda za minutu). Bohužel se jenom načetla přihlašovací stránka, kterou jsem už při svém hledání párkrát viděl. I když bytostně nesnáším jakékoli registrace, pro tu prču to zkusím. Vyplňuji formulář, který bych za výkvět použitelnosti asi neoznačil. Stačí si přečíst vysvětlivky (spíš bych je nazval zašmodrchavky). Běhám po bytě a hledám faktury. Vyplňuji telefonní číslo, jakési referenční číslo plátce, ale variabilní symbol na vyúčtování nenalézám. Vydávám se proto hledat odtrženou část, na které VS k mé úlevě je (on je i na té horní části, ale nenašel jsem jej). Ještě jednou kontroluji, jestli jsem vyplnil všechny povinné položky (opravdu teď nebudu polemizovat, jestli jsou všechny nutné). S úlevou klikám na tlačítko Registrovat.
Úleva byla předčasná. Červené hlášení Opravte prosím chybně zadané údaje: Zákazník se zadanými parametry nebyl nalezen.
Ale né! Já jsem tady! Vydávám se hledat chybu.
Za pět minut: Tak bohužel. Chybu jsem nikde neodhalil. Každé ohvězdičkované políčko jsem třikrát zkontroloval. Znovu jsem vydoloval všechny doklady. Nahlas jsem si četl každou číslici. Různě experimentoval. Nic. Ale možná jsem to celé nepochopil. Třeba je to všechno jenom takový svérázný pokus, jak si udržet zákazníky.