Poslyšte krátký příběh plný zmaru a emocí. Poslyšte příběh o zdánlivě triviální opravě jednoho notebooku Acer.
Zrození poruchy
Několik let používám notebook značky Acer. Ve firmě máme takových kousků kolem dvaceti. Musím přiznat, že s nimi nemáme (skoro) žádné problémy. A asi jsme s nimi i spokojení, když (zatím) kupujeme další.
Před pár dny mi při nabíhání notebooku naskočila ještě v „dosu“ chybová hláška. Že prý Resource Conflict – PCI Network Controller on Motherboard
. A protože po naběhnutí Windows nefungovalo WiFi, tak bylo celkem jasné, jaký že to networ vyvolal onu hlášku.
Kam s ním?
Notebook byl v záruce (dokonce prodloužené, extra zaplacené) a tak hybaj s ním do servisu (přímo značkového). A protože jistota je jistota, tak jsem k notebooku přibalil také detailní popis chyby.
Coming home
Po pár dnech mi technik, který notebook přebíral a posílal do onoho značkového servisu, trochu nejistě sdělil, že můj notebook Acer dorazil z opravy. Proč ta nejistota, říkám si. Důvod jsem odhalil v zápětí. V acervisu totiž vyměnili nejen WiFi kartu, ale také harddisk. Sbohem data, sbohem vyladěný systéme. Mor na Vás, plantážníci!
Pomalu jsem se smířil s tím, že na Acer znovu nainstaluji tu hromadu software a data vykutám ze záloh. Nelenil jsem a ihned začal bootovat. Jen pár sekund po zapnutí notebooku na mně zase jukla známá hláška „Resource Conflict“. Zajímavé. Pročpak nevyměnili WiFi kartu? V servisu Acer asi postupují tak, že vždycky vymění harddisk. Tím se většina problémů vyřeší (chyba je stejně většinou v software).
Malá poznámka: Je pravda, že na webu mají napsáno, že byste si měli svá data před odesláním do servisu zálohovat (a nejlépe asi udělat image disku, což jistě dělá každý z nás běžně). Na druhou stranu jsem posílal do opravy desítky (a snad i stovky) počítačů a harddisk měnili vždycky jenom když byla chyba v harddisku. A to se ještě snažili zachránit z plotýnek co se dalo.
Lehce nespokojen
Naštvaný na ultimo jsem požadoval nápravu. Technik zavolal do servisu Acer a tlumočil mé stanovisko (jak se to dá hezky napsat, že). Slíbili, že WiFi opraví (sic!) a data vrátí (uf!). Hodní chlapci. Pro jistotu jsem k popisu závady přidal také nafocené obrazovky s chybou (bohužel jsem ale narychlo nesehnal noviny – znáte ty fotky unesených s čerstvým výtiskem tajmsů?). Snad z obavy, abych nebyl za ulhaného kverulanta.
Nespokojen jen o kapku míň
Servis Acer zašvihal. Notebook opravil, data ze zálohy nahrál i expresně Acer poslal. A technik mi opět sdělil, že můj notebook Acer dorazil z opravy. Tentokrát nebyl nejistý, ale trochu pobavený. Nahraná data totiž nebyla moje. Na notebooku se objevila data nějakého fotbalového příznivce. Usuzuji tak podle několika fotbalových her a taky pár set pornofotek.
Hned mě napadlo:
- Servis Acer stojí za starou bačkoru!
- Vaše data jsou v servisu Acer opravdu v bezpečí.
- Co kdybych ze servisu dostal nějaká důležitější data (třeba nějaké smlouvy apod.)?
- Jak bych vysvětloval, kdyby na notebooku našel někdo povolaný materiál sexuální povahy? Třeba by mu mé vysvětlení, že se notebook takto vrátil z oficiálního servisu světoznámé renomované značky, stačilo. Nebo že by ne?