Vybrat ty správné názvy pro položky hlavní navigace bývá docela složité. Pravidel, kterých je dobré se držet, je víc a nikdy neplatí všechna beze zbytku. Pěkným příkladem může být odkaz O nás.
Jedno z pravidel, jak psát pro web je, aby byl text srozumitelný pro cílovou skupinu. U navigace to pak platí dvojnásob, protože text odkazu musí být obvykle krátký (místa v navigaci není nikdy dost). Když tvořím webové stránky, tak se snažím, aby byl text co nejvíc český. Proto se vyhýbám cizím slovům nebo módním novočeským výrazům. A taky zkracuji.
Při tvorbě firemních stránek je jednou z položek odkaz na sekci s informacemi o oné společnosti. Jsou tam ukryty kontaktní informace, kde společnost najít, tiskové zprávy atp. (mimochodem moc nemusím weby, které mají většinu položek menu věnovaných firmě a menšinu tvoří odkazy na informace určené mmě jako zákazníkovi). Po dlouhém bádání jsem začal pro zmíněnou sekci používat výraz O nás. Výraz je dostatečně český, krátký a snad i srozumitelný. A O nás používám tak často, že si začínám připadat jako ten Řek Onásis. Šak ho znáte, ne?
Včera mě dostal kolega, kterému jsem posílal návrh navigační struktury jednoho chystaného firemního webu. První, co mi vytkl, byla právě položka O nás. Prý ji nesnáší. Vždycky totiž hledá Kontakt. Protože jsem (občas) docela hloubavý, tak od včerejšího večera hloubám. Hloubám o tom, jestli jsem ve své úvaze někde neudělal chybu. Jestli je ono O nás to pravé ořechové. Co vy na to?
Souvislosti
- Hřídelová těsnění nebo gufera?
- Desatero psaní pro web – Gerry McGovern, překlad Marek Prokop
- Píšeme pro web – Marek Prokop