V několika posledních dnech proběhla v konferenci seo.nawebu.cz zajímavá diskuze na téma používání meta description a keywords. Takže používat nebo ne? Pravděpodobně znáte tento nebo podobný zápis ze sekce :

Z hlediska SEO (optimalizace stránek pro vyhledávače) bylo o těchto tazích napsáno mnoho. Jak se k nim chovají některé významné vyhledávače?

Description

Vyhledávače nabízí text z description ve výsledcích takto:

  • Google: pokud description obsahuje hledaný výraz pak nabídne desc. Mimo to nabízí Google ještě metatag googlebot: (via Dušan Janovský
  • Další informace www.jakpsatweb.cz

  • Jyxo: obdobně jako Google.
  • AllTheWeb: Pokud je k dispozici tak jej nabídce spolu s textem ze stránky (okolí slov z výrazu).

Keywords:

Keywords má význam pro interní vyhledávače (např. Atomz), které obsah zahrnou do svého indexu. Naopak většina globálních vyhledávačů tuto starou fintu pravděpodobně ignoruje.

Osvědčil se mi následující postup. Podle logu vyhledávače (nebo webu) přidávám do stránek slova do keywords (je to rychlé a je to vhodné místo třeba pro zadávání synonym a skloňování) – tady „nakrmím“ interní vyhledávač. Následně (až je víc času a větší klid) upravuji text stránky a redukuji počet slov v keywords – toto je naopak potrava pro globální vyhledávače.

Posted in SEO