K předchozím spotům o výskytu tagů přidali své komentáře mj. také Marek Prokop a Dušan Janovský. Marek zdůrazňuje vysoký výskyt značek table a img a z toho odvozuje přetrvávající zlozvyky webdesignerů při tvorbě kódu. Slabina mého rozboru je v tom, že u některých značek z jejich výskytu nejde přímo usuzovat na jejich (ne)správné použití (viz dále).

Dušan správně poznal, že vysoký výskyt rodiny tagů table nemusí ukazovat na vládu tabulkového layoutu (i když to tak fakticky je). Vždycky závisí na typu webu. Můj web conVERTER měl v prvním rozboru výskyt tagů td a tr 22,1 %! Je to proto, že významnou část webu tvoří právě tabulková data.

Správně použitá tabulka totiž většinou obsahuje více tagů patřících do něčeho, co jsem označil výrazem rodina tagů. Desetiřádková tabulka třeba 10 různých značek v počtu 19. Obdobná situace nastává u tagu font. Rodiny značek jsem použil, aby se zdůraznilo používání určitých typů konstrukcí. Na rozpoznání, jestli je použit tabulkový nebo beztabulkový layout, jestli jsou značky použity sémanticky správně apod., by bylo třeba vyšší logiky.

Aby bylo objektivnosti učiněno za dost, dávám odkazy na podklady:

  • 031121.csv (1168 B) – výstup z mé aplikace TagCounter použité pro rozbor.
  • 031121.zip (8619 B) – zapakovaný excelovský soubor s vyhodnocením.

Související