Napadlo Vás někdy, jaký je výskyt jednotlivých značek (tagů) na webových stránkách? Když někoho učím HTML, tak na úvod povzbuzuji nováčka, že pro začátek vystačí s konstrukcemi do počtu prstů na rukou. Které to ale jsou?

Není nad to vše pěkně spočítat. Takto vypadá první desítka značek na mém webu conVERTER:

  1. a – 27,6 %
  2. td – 16,6 %
  3. div – 12,6 %
  4. tr – 5,5 %
  5. meta – 4,4 %
  6. br – 3,8 %
  7. !– – 3,6 %
  8. h2 – 2,6 %
  9. em – 2,2 %
  10. li – 2,1 %

Zajímavé možná bude zjištění, jak jsou na tom ostatní – přece jenom nejsem reprzentativní vzorek. Pro následující žebříček posloužil obsah cache mého počítače:

  1. a – 16,8 %
  2. td – 14,5 %
  3. br – 12,8 %
  4. img – 8,2 %
  5. tr – 7,2 %
  6. font – 4,1 %
  7. option – 4,0 %
  8. p – 3,8 %
  9. div – 3,1 %
  10. table – 3,0 %
  11. b – 2,7 %
  12. input – 2,5 %
  13. span – 1,9 %
  14. !– – 1,7 %
  15. li – 1,5 %

Pokud výsledky z cache zredukuji na rodiny značek (např. tabulka obsahuje několik určitých značek), dostanu tento žebříček:

  1. table – 24,8 %
  2. a – 16,8 %
  3. br – 15,5 %
  4. img – 8,5 %
  5. form – 7,7 %
  6. font – 4,1 %
  7. p – 3,8 %
  8. div – 3,1 %
  9. span – 1,9 %
  10. ul/ol – 1,8 %

Za pozornost stojí snad až příliš vysoký výskyt tabulek a značky font. Mě osobně překvapilo vítězství br nad p.