Jaký používat název pro homepage v navigaci? Pro en-píšící tvůrce to zase takové dilema není. Stačí použít Home/Homepage případně název webu. Co si má ale počít našinec?

Na Plaváčkové blábolníku jsem rozpoutal na téma užití Home diskusi pod spotem Jsou webdesigneři odtrženi od reality?. Hned na začátku musím říct, že použití cizojazyčných pojmů není šťastné řešení. Uživatel je zbytečně maten mixem jazyků a mnozí vůbec neví, co nějaké hómepáge znamená. Některá slovní spojení jsou příliš dlouhá i když mohou být výstižná. Jiná vyvolávají nejrůznější asociace – třeba takové Domů. Zatím každé řešení, které jsem použil, má své mouchy. Shoda na českém internetu rozhodně nepanuje. Stačí si projít pár webů.

Google na dotaz s operátory allinanchor:/allintitle: právě teď vrací:

  • domovská stránka: 3500/9030
  • hlavní stránka: 16 900/8290
  • úvodní stránka: 5970/9000

Uvedená čísla je třeba brát s rezervou, protože je do výsledků zanesen určitý šum. Přesto jsou výsledky zajímavé. Třeba takový rozpor mezi názvem stránky a použitým textem odkazu. Zdá se ale, že v souboji 3 dlouhých vítězí hlavní stránka.

Jak to vidíte vy? Komentujte a hlasujte v nové anketě.

Souvislosti