Pokud se někde zmíní blogy, tak se zákonitě ozvou kritici, kteří hodí všechny blogující do jednoho pytle s visačkou nesmyslné bláboly slaboduchých jedinců. Nic nepomůže argumentace ve stylu blog je forma a jak se naplní záleží případ od případu. Pokud chcete lépe blogovat, možná vám pomůže návod A Successful BlogD. Keith Robinson. Najdete tam mj. tyto rady (nejedná se o překlad, ale o můj parafrázovaný výklad):

  • Pište dobře – dobry blog je především dobrý obsah.
  • Pište často – lidé mají rádi často aktualizovaný obsah. Abyste se udrželi na špici, musíte psát často.
  • Buďte zásadoví – pokud budete často měnit své názory, budou čtenáři zmatení. Nikdo není rád zmatený.
  • Buďte otevření – buďte ochotní, buďte čestní. Pište jasně a zřetelně. Neskrývejte své myšlenky do jinotajů.
  • Buďte vnímaví – buďte citliví k přáním čtenářů. Musíte vědět, co čtenáři chtějí, co je zajímá. Myšlenka, byť sebegeniálnější, nemusí padnout na úrodnou půdu.
  • Dobrý design – obsah je určitě na prvním místě. Design blogu by měl být obsahu přizpůsoben. Zlatá myšlenka oděná do děravého roucha neoslní.
  • Všímejte si publika – reagujte na hlas lidu. Znejte své čtenáře.
  • Pestrý obsah – nebuďte nudně jednotvární. TO neznamená, že budete skákat z tématu na téma, ale čtenáře může zajímat občas i něco jiného.
  • Osobnost – blog by měl odrážet osobnost svého autora. Říkejte své názory.
  • Mějte hroší kůži – pozor, vždycky můžete narazit na blba. Buďte připraveni na vše.
  • Buďte čestní – ale zachovejte si svou čest.
  • Buďte zodpovědný – možná budete překvapení, kolik lidí se dá ovlivnit tím, co napíšete. Myslete na to, než skočíte do studně.
  • Špetka humoru nic nezkazí – už vidím kritiky, kteří se do tohoto bodu obují. Co naplat, tady souhlasím s DKR.

Souvislosti