Po napsání spotu Migrace dat jsem si připomněl zajímavý efekt. Dobře optimalizovaná stránka (on-page faktory) s velkou silou (on- i off-page faktory) se poměrně rychle vyhoupne na přední pozice ve vyhledávačích a za pár dní za sebou vytáhne další stránky. Pracovně tomu říkám SEO ocas nebo SEO výtah.

Nečekejte žádná skandální odhalení nebo světoborné objevy. Tenhle spot je o zajímavém jevu, který čas od času můžete pozorovat ve výsledcích vyhledávání. Na dobře optimalizovaném webu (a u blogů je to zvlášť patrné) se nový obsah poměrně rychle usadí na předních místech ve výsledcích vyhledávání. V mém případě je to obvykle do 48 hodin. Pokud se jedná o malý počet konkurenčních stránek (řekněme v řádech desítek a stovek tisíc), je výsledek jasně patrný. Stránka je často katapultována na první místo (skutečností je, že pak často v pořadí padá – záleží na typu zpětných odkazů).

Po několika málo dnech se za ní vytáhnou stránky, které na daný článek odkazují. Je to pochopitelné a není na tom nic tajemného. Jendou ze zásad dobrého SEO (optimalizace pro vyhledávače) je použití klíčových slov v titulku okna a nadpisech. A stránky, které na stránku v případě blogů odkazují většinou kopírují titulek článku. U spotu Migrace dat je konkurence velmi malá (něco kolem 15000 stránek ve výsledcích Google). Po dvou dnech se spot dostal na první místo. Včera bylo na první stránce výsledků na danou frázi v první desítce pět odkazů na tento spot. Jednalo se o webové RSS agregátory, které přesně přebírají titulek spotu.

Jestli chcete po tomto spotu nějaké poučení, pak nabízím třeba toto: nebojte se odkazovat na ostatní weby a pokud je to jenom možné, používejte do textu odkazu titulek použitý na cílovém webu. Je to většinou užitečné.

Souvislosti

Posted in SEO