Podle zprávy NAVRCHOLU.cz: Google hraje ve vyhledávání stále větší roli. Ve zprávě se mj. říká:

Význam jednotlivých vyhledávačů se v českém prostředí příliš nemění. Jedinou výjimkou je vyhledávání Google, které setrvale posiluje od roku 2004.

Na významu téměř bez přerušení nabírá vyhledávání Google, které během osmnácti měsíců zvýšilo svůj podíl z 25 % na 33 %. Podíly přitom zvyšují všechny jeho nejvýznamnější (z hlediska českého prostředí) jazykové platformy – kromě mezinárodní také slovenská, britská a německá.

V meziročním srovnání (listopad 2004/2005) Google získal 11,2 % (všechny údaje jsou absolutní, pokud Vás zajímají relativní hodnoty, mrkněte na Google v česku roste mezi vyhledávači nejvíce). Půl procenta získalo MSN. Atlas si připsal jednu desetinu procenta. Naopak všechny ostatní významnější vyhledávače tratily.

Největší ztrátu zaznamenal Seznam.cz (-3,9 %). U Seznamu prudce pokleslo využívání katalogu (-29,9 %). Naopak získal fulltext (+25,1 %). To ale souvisí s nasazením nového vyhledávání, které upřednostnilo výsledky fulltextu před katalogem.

Posted in SEO