Honza Brašna prohlásil v diskuzi Seznam se zbláznil:

Jenze prave u projektu jakou jsou vyhledavace je jejich komercni uspech dle meho z velke casti prave diky relevanci a „nezavislosti“ vysledku.

Bez tohoto faktoru by nebylo uzivatelu.

Reagoval na nářky diskutujících na téma mé stránky se znenadání propadly ve výsledcích vyhledávání na Seznamu.

S Honzou souhlasím v tom, že dobré výsledky vyhledávání zvyšují spokojenost hledajících s daným vyhledávačem. Tak mluví teorie. Neznamenají ale úspěch vyhledávače. Ten je totiž ovlivněn také schopnostmi vedení firmy.

A teď si trochu rýpnu. Jiná teorie totiž také popisuje, jak se chvají dominantní hráči. A tím Seznam beze sporu je.

Tam v podpalubí topič přikládá

V threadu Seznam se zbláznil se také debatovalo o rozdílných způsobech chování Seznamu:

  • Dušan Janovský psal o (možná) idealizovaném chování vyhledávače. Spamreporty fungují, placené zápisy (skoro) pozice neovlivňují, řazení výsledků je hlavně podle kvality stránek atd. Já mu věřím.
  • Obchodní zástupci Seznamu nabízí citelné zvýhodnění pozic ve fulltextu pro abonenty. Obchodním zástupcům nikdy nevěřím.
  • SEO odborníci (možná) přehnaně rozporují čistotu úmyslů Seznamu a jeho špinavou hru s výsledky vyhledávání. Není šprochu…
  • Neznalí(?) majitelé webů berou zvýhodňování pozic ve výsledcích vyhledávání jako fakt. Proč asi?

Když nic jiného, tak je z výše uvedeného patrný určitý rozpor. Minimálně rozpor v tom, co část Seznamu proklamuje a jak se chovají jeho obchodní zástupci (někteří jimi snad ani nejsou) a jak situaci hodnotí majitelé a tvůrci webů. Seznam by měl asi víc přitlačit na pilu a skutky dokázat, že hraje čistě.

A ještě jedna poznámka na závěr. Má osobní zkušenost říká, že mohou mít pravdu všichni. Něco jiného jsou proklamace vedení a něco jiného je realita „dole“.

Posted in SEO