Marek Prokopkonferenci o SEO shrnul důvody, proč používat pro různé jazykové verze webu různé domény:

  1. Národní doména je jedním z kritérií pro preferenci stránky v národních Googlech, a to jak obecně, tak i při omezení na weby z určité země (viz sousední vlákno).
  2. Odkazy mezi různými doménami druhého řádu budou mít trošičku vyšší váhu než odkazy uvnitř jediné domény.
  3. Němec může mít vyšší důvěru v .de než třeba v .cz (a ve hře jsou taky překlepy, doménoví příživníci apod.).

Žádný z těch tří důvodů ani všechny tři dohromady ovšem nejsou zcela zásadní, takže provoz jazykových mutací v podadresářích jediné domény druhého řádu je jen o málo horší řešení.

Na svých projektech obvykle používám oddělení jazykových mutací webu do samostatných složek podle jazyka (ono klasické /en, /de). Jednak proto, abych ušetřil peníze za doménu a pak taky proto, že často provazuji jednotlivé stránky na všechny dostupné jazykové mutace. Stránky většinou tvořím ve FrontPage, který mi nabízí docela dobrou správu webu. Zisk ze samostatných domén nevyrovná náklady spojené buď s oddělením jednotlivých verzí nebo s použitím možných technických řešení.

Někteří autoři webů často hledají zázračná technická řešení. Já jsem opatrnější. Co platí dnes, to nemusí platit zítra. Některé postupy totiž mohou využívat dosud neodstraněných chyb vyhledávačů nebo jejich současné politiky. Koneckonců to Marek říká v jiném vlákně:

Problém je v tom, že je SEO spolu s vyhledavači v neustálém pohybu. Určitý vyhledavač dnes cosi nějak indexuje (třeba alty obrázků) a zítra už to indexovat nebude vůbec, nebo s tím bude pracovat jinak. Proto se v SEO obvykle nevyplácí jet nadoraz,přesně podle toho, jak se právě teď vyhledavače chovají. Vhodnější je myslet dopředu a hledat bezpečná řešení, která pravděpodobně budou funkční dostatečně dlouho.

Posted in SEO