Při optimalizaci pro vyhledávače dříve nebo později narazíte na problém volby výrazů z více synonym. Volba správných klíčových slov je totiž opravdu klíčová.

Nedávno jsem doma uklízel. V hromádce skript mi padla do rukou skripta Části a mechanizmy strojů. Vzpomněl jsem si na všechna ta gufera a jekly. A protože jsem praktikoval strojařinu jen krátce (slang mne nesemlel), tak jsem se začal v duchu opravovat. Správně jsou to přece hřídelová těsnění a profily… A od gufera k výrazu hřídelová těsnění je jenom krůček k SEO.

Při tvorbě webu je důležitý výběr klíčových slov. Autor musí brát ohled nejen na cílovou skupinu a typ webu, ale také na konkurenčnost výrazu a v neposlední řadě na použití výrazu v navigaci a v textu stránky.

Znalost cílové skupiny je základ. Jak mluví vaši zákazníci? Používají gufera nebo hřídelová těsnění? Nebo jste na nějaké synonymum zapomněli? Optimalizujete hobby market nebo vědecký web? Pokud chcete vyvolat určitý dojem, musíte používat určité výrazy. A zapadají gufera do koncepce provozovatele webu?

Při optimalizaci na určitý výraz je potřeba zvážit možnosti, které máte. Musíte znát sílu konkurence. Zjistěte, jaký je počet vyhledávačem vrácených výrazů. Malá čísla většinou hrají pro vás, i když někdy je těžší optimalizovat výrazy s menším počtem vracených výsledků než ty na první pohled velmi konkurenční. Z hlediska budoucích příjmů je důležitý počet položených dotazů. Malý počet dotazů nemusí přivést dostatečné množství návštěvníků (přitom návštěvník nerovná se solventní zákazník). Multimilionáři kupují častěji gufera nebo by radši vlastnili hřídelová těsnění?

Samozřejmostí je, že zvolený výraz byste měli konzistentně použít v navigaci (kratší gufera možná budou lepší), v obsahu stránky, textech odkazů atd. Výraz by měl být použit i na dalších místech důležitých z hlediska SEO. Takže budou to gufera nebo hřídelová těsnění?

Posted in SEO