conBLOG

30. 9. 2004 čtvrtek

Ze života administrátora

Tento spot je malé odbočení od tématu tohoto blogu.

Právě jsem se vrátil od jednoho uživatele (ne z hradu):

Uživatel: Teď už mi ten počítač vůbec nefunguje!

Administrátor (tedy já): Ahoj, taky tě rád vidím. A co to nedělá?

U: No už to nedělá nic.

A: Ale, ty sis přestěhoval stůl?

U: No jo.

A: Tak chvilku počkej, já se na to podívám.

U: To se podívej, ale už to vůbec nefunguje.

A: Hmm, hmm. Vidíš. Nemůžeš se dostat na síť. To ti pošta nepojede. Podívá se na zadní část počítače. Ale, ale. Ty sis sám odpojoval kabely?

U: Ne, já jsem to stěhoval i s počítačem.

A: Ale tady není připojený síťový kabel. To ti ta síť nepojede. Neodpojoval jsi přece jenom ten počítač?

U: No tak jo. Ale všechno jsem vrátil.

A: Jenom ne ten síťový kabel. Já ho tam dám a pojede to. Nastává chvíle hledání síťové zásuvky v počítači. Žádná zásuvka ale volná není! To jsem blázen. Že by… V portu pro tépéčkový kabel je vražený USB kabel. Port je vklíněný do střev počítače.

A co na to uživatel?

U: On tam ale šel docela lehce. Jó a ještě se podívej na tiskárnu. Nějak netiskne.

28. 9. 2004 úterý

Weblogy CZ: Kdy blogujeme

Kdy blogujeme? Liší se nějak počet publikovaných spotů podle dní? A co s touto statistikou udělají prázdniny?

V dalším díle volného seriálu Weblogy CZ jsem zjišťoval, na který den připadá kolik publikovaných spotů. Rozbor Kdy blogujeme bude mít několik dílů. V první várce jsem připravil 3 rozbory:

Pro rozbor jsem získal obrovské množství dat ze serverů Bloguje.cz, Lidé.cz a Pooh.cz. Tady jsou některé zajímavé závěry:

  • Četnost publikovaných spotů během týdne je překvapivě vyrovnaná (především kvůli Lidé.cz).
  • Chování uživatelů jednotlivých severů se zřetelně liší.

Redesign Weblogy CZ

Delší dobu jsem se chystal změnit vzhled a především umístění seriálu Weblogy CZ. Prodloužený sváteční víkend jsem právě k tomu využil. Nový design jsem uplatnil zatím jenom na některých stránkách (zbytek ještě dodělám). Design zatím není úplně otestován. Takže pokud najdete nějaké chyby, ozvěte se.

25. 9. 2004 sobota

44444 kilometrů a 15 čápů

Inspirace je mrška zrádná. Přijde neočekávaně a často zmizí jako pára nad hrncem.

Inspirace

Když mluvím o inspiraci, tak nemám na mysli to, když někdo okopíruje cizí dílo. To jenom abysme si rozuměli. Nevylučuje to ale případ, když si něco přečtu a napadne mě rozvinutí původní myšlenky. Inspiraci jsem si sám pro sebe rozdělil:

  • Přímá inspirace - čtu článek o přístupnosti a napadne mě se k němu vyjádřit.
  • Nepřímá inspirace - setkání se zajímavou osobou, podvědomá reakce, náhlý nápad. Často sám neznám zdroj inspirace.

Pozor ale. Nestačí sedět a na inspiraci čekat. Inspirace přeje připraveným.

Akce

Tenhle spot je důkazem toho, že když přijde inspirace, je potřeba ji rychle zužitkovat. Ověřil jsem si, že platí pravidlo co neblognu hned, neblognu nikdy. Inspirace totiž vzniká zpravidla při určité neopakovatelné konstelaci. Určitě znáte ten zvláštní pocit, když se zčista jasna inspirace vynoří. Za týden, za den, za hodinu už bude příležitost promarněná.

Tady bych měl asi vysvětlit význam nadpisu:

44 444 kilometrů
Odjakživa mám rád zvláštní čísla. Ne že bych chorobně propadal numerologii. Jenom to ve mě vyvolává ne nepříjemný pocit. Před pár dny jsem při cestě do práce uviděl na tachometru číslo znamenající počet ujetých kilometrů. Hned mi probleskl nápad na dva spoty:
  • Přirovnání webu ke starému, ale spolehlivému automobilu (můj vůz má ve skutečnosti najeto 144 444 km).
  • Přirovnání tvorby webu k jízdě autem - sledování provozu před vozidlem, sledování provozu ve zpětném zrcátku a sledování stavu samotného vozidla.
15 čápů
Jen o pár dní před tím jsem uviděl na poli 15 čápů. Bylo to velmi zajímavé. Nevím kolik jste viděli pohromadě těchto opeřenců vy, ale mě to překvapilo. A v ten okamžik mě napadlo, že se vlastně čápi živí hlavně polními hlodavci. Žabožerství čápů je mýtus podobný tomu o chráněnosti sršňů. Vím jenom, že jsem si představil text nenapsaného spotu o mýtech.

Popadněte příležitost za pačesy!

Obsese

Některé nápady zmizí. Jiné se vás neodbytně drží. Tento spot je ukázkou takové obsese. Obsese ze zajímavého titulku, na který je potřeba najít obsah. Pokud vám spot nedal to, co jste od něj čekali, omlouvám se. Ale je sobota, tak proč trochu neodlehčit. A navíc bych se rád zbavil jedné vtíravé myšlenky. Třeba se mi to povede. Třeba budu někoho inspirovat.

24. 9. 2004 pátek

Linky na víkend III.

Definitivní řešení vertikálního centrování
Dušan Janovský vyřešil svislé vystředění obecného textu, který je uvnitř div.
Resolution dependent layout
Cameron Adams o návrhu stránek s ohledem na rozlišení obrazovky.
Google Indexing 3d File Types
Google začal indexovat další typy souborů (např. .dwg, .3ds, .c4d, .lwo, .obj).
What Is Your Keyword Selection Process?
Diskuse na HighRankings.com o výběru vhodných klíčových slov.
User Experience Resource Collection
Dey Alexander shromáždil desítky odkazů související s tvorbou webových stránek (viz Dey Alexander sbírá odkaz pro webdesignéry).

Hlavenka o poklesu IE

Jiří Hlavenka se dnes pustil na Živě (Internet Explorer klesá, a to je významná událost) do hodnocení příčin a následků poklesu zastoupení prohlížeče Internet Explorer.

Články Jiřího Hlavenky čtu rád. To neznamená, že souhlasím se vším co píše, nebo jestli se občas naštvu. Až na pár dobře cílených provokací (ať žije flame) není článek vůbec špatný. Shrnuje poslední dění okolo poklesu zastoupení IE:

  • Konstatování statistických údajů o zastoupení IE hlavně na odborných webech.
  • Skutečnost, že právě návštěvníci odborných webů patří k odborníkům, kteří strhávají masy.
  • Důvody poklesu zastoupení (bezpečnost IE, vyzrálá Mozilla/Firefox, chuť inovovat, neláska k MS).
  • Nový MS IE to všem zase natře.
  • Mozilla se vyvíjí pomalu a Firefox je jejím prvním dobře použitelným produktem.

23. 9. 2004 čtvrtek

RSS 2.0, Atom 0.3

Tenhle spot se ponese v duchu self promotion. Interval vydal mé dva články:

Atomz přidává reklamu

Atomz bude vkládat do výsledků bezplatného vyhledávání textovou reklamu od Google.

Atomz je firma, která nabízí mj. služby spojené s vyhledáváním na webových stránkách. Jejich služba Atomz Express Search je zdarma a nabízí oproti jiným volným službám např.:

  • vlastní šablonu pro výsledky hledání - stránka s výsledky může mít stejný vzhled jako zbytek webu,
  • statistiky vyhledávaných výrazů a slov atd.,
  • výsledky bez reklam.

Od 30. září 2004 začne Atomz přidávat do výsledků vyhledávání Atomz Express Search reklamu. Kontextová textová reklama bude umístěna před a za výsledky vyhledávání. Reklama bude poskytována z Google na základě zadaného vyhledávacího dotazu.

Jako cena útěchy pro provozovatele serverů, kteří do výsledků dostanou narvány reklamní texty bude:

  • limit počtu stránek naroste z 500 na 750,
  • indexovány budou PDF soubory,
  • na stránce s výsledky nebude muset být povinné logo Atomz.

Atomz Express Search používám na některých webech. Nepřítomnost reklamy byl jeden z mnoha důvodů, proč jsem pro vyhledávání zvolil právě Atomz Express Search. Reklama na mých stránkách se mi samozřejmě nelíbí, ale výhody zatím převyšují nevýhody.

22. 9. 2004 středa

Průvodce odkazováním

D. Keith Robinson v článku Guidelines for Linking přináší svůj názor na správný způsob zápisu odkazů. Vybírám tato pravidla:

Podtrhávat odkazy v obsahu dokumentu
Podtržené odkazy jsou jedním z hlavních standardů, na které jsou návštěvníci zvyklí. Nepodtržený odkaz = neviditelný odkaz.
Odkazy musí vypadat jako odkazy
A opět: nerozpoznaný odkaz jako by ani nebyl. Pokud uživatel pozná, že text je odkazem, má tendenci na odkaz kliknout.
Navigace by měla být vidět
Navigace by měla být vhodným způsobem odlišena od zbytku stránky. Může se stát, že uživatel neodliší, co je obsah a co je navigace, klikne a nestačí se divit, kam se dostal.
Odkazy by měly mít náležitý text
Text odkazu by měl odpovídat odkazované stránce. Vicezdemie se zakazuje.
Používejte atribut title
V mnoha případech je vhodné použít atribut title, který může pomoci uživateli v rozhodování, zda na odkaz klepnout či nikoli.
Odlišujte navštívené odkazy
Odlišení navštívených odkazů změnou vzhledu pomáhá uživatelům v orientaci.

19. 9. 2004 neděle

Googlujete sami sebe?

Marek Prokop ve spotu Optimalizace na vlastní jméno odkazuje na spot Napište o sobě, jinak to udělají jiní - Honza Hučín a říká:

na vlastní jméno ale nejsou k nalezení. Někdy zapomínají na plný název, jindy na vžitou zkratku, název bez diakritiky či v cizím jazyce. Přitom právě přes tato slova přicházejí ti nejperspektivnější zákazníci a obchodní partneři.

Při čtení obou článků mě napadlo, jestli někdy googlujete sami sebe nebo jiné osoby? A jestli optimalizujete stránky sami na sebe? Nebo to necháváte přirozenému vývoji?

Bush: Kde všude nenajdete HTML

S HTML se setkáte snad všude. Jan Pokorný odkazuje na článek RNC-NYC: daily geek protest roundup s veselou fotografií protibushovského transparentu. Takže pokud nemáte rádi prezidenta Bushe, nezapomeňte vždy na řádné uzavření párového tagu. Správný zápis je:

<bush>Nějaký ten bushismus</bush>

17. 9. 2004 pátek

Linky na víkend II.

První Linky na víkend ukázaly, že máte o podobný druh spotů zájem. Dneska mírně měním formát a přidávám krátké poznámky k obsahu odkazovaných článků. Věřím, že to může být užitečné.

Píšeme pro web - jak získat důvěru
Marek Prokop v dalším díle seriálu tvrdí: Čtenáři vám nebudou věřit ani slovo.. Návštěvník si není jistý, jestli existujete, jestli říkáte pravdu a jestli dodržíte slovo.
Úvod do AdSense 2 - požadavky na stránku
Dušan Janovský radí, jak připravit stránku pro spuštění AdSense.
min-height: fixed;
Dave Shea řeší CSS problém uřezání vyššího bloku než byl očekáván při špatné podpoře min-height v IE a Safari bez použití min-height.
Bloková analýza vylepšuje PageRank
Milan Kryl rozvíjí svůj spot Bloková analýza nahrazuje PageRank. Bloková analýza, která umožňuje rozdělit stránku podle vzhledu na bloky, je jedno z řešení, jak vylepšit algoritmy vyhledávačů.
Mozilla Firefox 1.0 Preview Release
Firefox se pomalu blíží k verzi 1.0.
The Need for Web Design Standards
Jacob Nielsen říká: mnoho z webů vypadá jako mraveniště, které budují mravenci pod vlivem LSD.

Weblogy CZ: Nárůst počtu spotů II.

Když jsem zveřejnil spot Weblogy CZ: Nárůst počtu spotů, měl jsem k dispozici data za Bloguje.cz a Pooh. Z diskuse pod spotem jsem získal data za blogovací systém blog.lide.cz. Ten s výsledky trochu zamíchal:

Spoty publikované na Bloguje, Lide.cz a Pooh

Spoty publikované na Bloguje, Lide.cz a Pooh

Pokud porovnáte tento graf s grafem v prvním spotu, tak zjistíte:

  • pokles publikování v posledních 2 měsících loňského roku (už ne v 5. -7. měsíci 2004),
  • nárůst publikovaných spotů v srpnu 2004 je ještě prudší,
  • celkový nárůst počtu spotů je větší; v meziročním srovnání za srpen je vidět více než pětinásobný počet spotů.

Jak se kde bloguje

Zajímavé je také zjištění, jak se bloguje na jednotlivých blogovacích systémech. Následující graf ukazuje relativní počet spotů vůči celkovému počtu publikovaných spotů na daném systému:

Relativní vývoj počtu spotů na Bloguje, Lide.cz a Pooh.

Relativní vývoj počtu spotů na Bloguje, Lide.cz a Pooh.

Pokud jsem se při popisu hodnot v předchozím grafu vyjádřil neobratně, tak vězte, že např. 2 % u Lide.cz na začátku grafu znamenají, že v každém z  prvních tří měsíců byla publikována 2 % z celkového počtu spotů publikovaných na Lide.cz. Jednotlivé blogovací systémy tak není možné srovnávat mezi sebou v absolutních číslech (tedy v počtu publikovaných spotů).

Na grafu je vidět, že:

  • Největší dynamiku růstu má systém Lide.cz (za rok zhruba devítinásobný nárůst).
  • Bloguje.cz roste více méně trvale.
  • Pooh dost stagnuje a jeho čísla kolísají (mj. dáno menším počtem publikovaných spotů).

Další závěry nechám na vás.

16. 9. 2004 čtvrtek

SEO pro PDF

Možná Vás to už napadlo taky. Jak optimalizovat PDF soubory, aby byly dobře indexovány vyhledávači? Jisté je, že PDF není formát prvoplánově určený pro web. Na web patří hlavně (X)HTML. Ale šedivá je teorie, zelený strom života. A s realitou je třeba se popasovat.

Třeba takový Google umí indexovat mnoho typů dokumentů. Zatím ale není snadné tyto soubory optimalizovat tak, jak to lze u formátů určených pro použití na webu.

Rusty Brick uvádí ve spotu Optimizing Adobe PDF Documents for Search Engines známé i méně známé postupy, které povedou k tomu, aby se vaše PDF soubory objevily ve výsledcích vyhledávání nahoře:

  • K textu odkazu napište krátké shrnutí obsahu PDF dokumentu (dobré pro vyhledávače a hlavně pro uživatele).
  • Do odkazu na PDF dokument patří klíčová slova z dokumentu.
  • Naplnit sumární informace o PDF dokumentu (Adobe Acrobat 5.0 CE: menu Soubor > Vlastnosti dokumentu > Přehled).

Vedle zmíněných rad určitě nezaškodí:

  • Optimalizovat celou stránku, ze které je PDF odkazováno na klíčová slova PDF dokumentu.
  • PDF dokument by měl obsahovat text (ne vždy je tomu tak, někdy je v PDF jen obrázek textu).
  • Vyplatí se optimalizovat velikost souboru (rozdělit soubor do menších souborů, zmenšit velikost souboru jako takového).
  • Je nutné vůbec použít PDF? Nestačí prosté (X)HTML?

Máte nějaké praktické zkušenosti s optimalizací PDF dokumentů pro vyhledávače?

Souvislosti

15. 9. 2004 středa

Weblogy CZ: Nárůst počtu spotů

Pro volný seriál Weblogy CZ chystám poměrně rozsáhlou analýzu toho, kdy vlastně blogujeme. Získal jsem rozsáhlá data z Bloguje.cz a Pooh.cz. A přestože hlavní děkovačka bude až v onom připravovaném miniseriálu rozborů, chci na tomto místě poděkovat Martinu Malému a Danovi Dočekalovi za poskytnutá data a vstřícný postoj.

Ale teď k věci. Jako vedlejší produkt výše zmíněné analýzy jsem získal graf vývoje počtu publikovaných spotů na Bloguje.cz a Pooh.cz:

Spoty publikované na Bloguje a Pooh za poslední rok

Počet publikovaných spotů na Bloguje.cz a Pooh.cz

Protože se jedná o hojně navštěvované servery a servery, na kterých hostuje velké množství různorodých blogů, odráží výsledky do určité míry situaci na domácí blogovací scéně (když jsou někteří alergičtí na výraz blogosféra). Z grafu je patrné:

  • trvalý nárůst počtu publikovaných spotů (velký skok je vidět v březnu 2004),
  • mírný pokles v květnu až červenci 2004 (neznám vysvětlení),
  • prudký nárůst v srpnu 2004,
  • trojnásobný respektive více než dvojnásobný nárůst počtu spotů za prázdninové měsíce.

Je zřejmé, že blogování se u nás daří.

Isaac Newton

Dnes vyšel na ScienceWORLD zajímavý článek Jana Kapouna Isaac Newton: Optika, aneb historie pátrání po podstatě světla.

Na jeho základě jsem doplnil na webu conVERTER o některé informace stránku Isaac Newton - Newtonův gravitační zákon a 3 Newtonovy pohybové zákony.

13. 9. 2004 pondělí

Google Toolbar PageRank končí?

Google Toolbar PageRank už není, co býval. Na tom se můžeme shodnout. Pár posledních měsíců už pravděpodobně neukazuje to, co by ukazovat měl. Tj. poměrové číslo v desetinnách (např. 7/10), které by určitým způsobem odráželo hodnotu skutečného Google PageRank.

Dnes jsem v článku The End of Pagerank našel dva screenshoty, které říkají, že nová verze Google Toolbar už neukazuje Google Toolbar Pagerank. Neukazuje, protože tam prostě není. Opravdu Google zařízl Google Toolbar PageRank?

Pozvánky do GMail

Trend posledních dní je rozdávat nebo vyměňovat za něco pozvánky do GMail. Kdo má, ten dá. Proč ne? Většinou je to dobrá motivace pro ty, kteří potřebují povzbudit k nějaké činnosti. Ale pozor, třeba je tady boda, kdy budou pozvánky do Gmailu již bez omezení.

Jestli hledáte v tomto spotu nějaké poučení, tak tady žádné není. Je to jenom taková malá poznámka. Snaha o zachycení současného dění.

11. 9. 2004 sobota

Mastery, mystery a misery

Mastery
mistrovské ovládání, suverénní znalost.
Mystery
tajemství, záhada, zvláštnost, tajemnost.
Misery
utrpení, trápení, mizérie.

Jacob Nielsen vydal před pár dny další Alertbox. Tentokrát se v článku Mastery, Mystery, and Misery: The Ideologies of Web Design věnuje třem přístupům (chcete-li ideologiím) k tvorbě webu. Rozhodování o umístění navigace jsou totiž z pohledu použitelnosti podružná. Hlavní roli totiž hraje ideologie použitá při tvorbě.

Mastery

Zrod myšlenky hypertextu sahá nejméně do poloviny minulého století. Hypertext dává uživateli do rukou nadvládu nad obsahem. Použitelnost a jednoduchost je cestou ke zvýšení moci uživatele. Dodržování standardů a zvyklostí upevňuje v uživateli tento pocit. Jednoduché a zřetelné uživatelské rozhraní dovoluje uživateli, aby se zaměřil na splnění svého úkolu.

Typickými představiteli webů mastery ideologie jsou weby mnohých vyhledávačů nebo třeba významné e-shopy.

Mystery

Hodně webdesignerů dává přednost vzrušení ze vzhledu vlastních webů. Nadávají na nudný vzhled mastery-webů. Jejich weby jsou ale často spíš hezké než užitečné. Zapomínají, že sami tráví se svým webem dlouhé dny a zvykají si tak na jejich vzhled. Naproti tomu uživatel na jejich webu zůstává jen několik minut a pak odchází. Není vůbec odvázaný z toho, že se má učit zase něco nového.

Mnohé testy použitelnosti (např. Flash and Web-Based Applications) jasně ukazují chybné uvažování milovníků mystery-webů. Existují ale samozřejmě případy, kdy je použití prostředků mystery-ideologie na místě (např. dětské weby).

Misery

Takle ideologie se nese ve znamení útisku. Vyskakující okna, titulní vstupte-stránky, stránky, které maximalizují prohlížeč a vypnou menu a nástrojovou lištu. Autoři dělají z návštěvníků nesvéprávné jedince. A věřte, že nikdo se sebe nechce dělal blbce.

A vítězem je

Podle Nielsena (a já s ním souhlasím) samozřejmě mastery. Nechme dělat uživatele to co chce, protože on sám ví nejlépe, co chce udělat. Uživatel vidí ve webu především nástroj (ne prostředí).

10. 9. 2004 pátek

Linky na víkend

Vašek Štrupl chce linkovací blog. Já nechci z tohoto blogu linkovací blog dělat, ale v diskuzi zaznělo postesknutí nad tím, že jsem polevil v odkazování na cizí články. Asi to tak bude.

Je pravda, že mi už tolik věcí nepřipadá nových a proto o nich nepíšu v samostatném spotu. Přesto můžou být pro čtenáře zajímavé. Zkusím na závěr týdne připravit seznam nekomentovaných (nebo jen stručně komentovaných) odkazů na zajímavé články, na které jsem narazil v posledních dnech. Pokud mě tvoření seznamu linků bude držet delší dobu, tak tady doplním novou kategorii.

A otázky na závěr. Bude tento typ spotů pro vás užitečný? Mám pokračovat?

Jak šmejdí oči

Dnes jsem zachytil informace o zajímavé studii What We Saw When We Looked Through Their Eyes (via Digital Web Magazine a Web Standards Project).

Článek se zabývá tím, jak se pohybují oči po webové stránce. Zjištění mohou být zajímavá pro všechny tvůrce webových stránek, kteří si lámou hlavu kam umístí navigaci, kam hlavní obsah nebo reklamy. Vše je doplněno názornými obrázky. Doporučuji k přečtení.

8. 9. 2004 středa

Hledáte blogovací systém?

Pokud hledáte pro svůj blog nějaký CMS, tak se podívejte na zajímavý a obsáhlý seznam blogovacích systémů Blog Software Breakdown. Hodnoceno je 15 systémů pro blogování podle více než 50 kritérií.

Rád bych přidal odkaz na blog, na kterém jsem odkaz našel, ale už podruhé v krátké době jsem na zdroj zapomněl. Že by takhle začínal Alzheimer?

Školák Google

Ani se tomu nechce věřit, ale Google oslavil 6. narozeniny. Vše nejlepši!

Souvislosti

7. 9. 2004 úterý

Jak psát textový newsletter

Text Email Newsletter (TEN) Standard (via Digital Web Magazine) je iniciativa, která má pomoci autorům newsletterů psát snadno použitelné textové newslettery (newsletter je e-mail informující o novinkách). Autoři kladou důraz nejen na snadnou navigaci v newsletteru, ale také na uživatele speciálních zařízení. K dispozici je textová verze TEN Standard (nyní 1.1) i verze wordovská.

Z 23 pravidel vybírám např.:

  • Používejte výhradně prostý text. Nikdy ne obrázky a další grafiku.
  • Používejte pokud možno znaky ASCII tabulky s kódy 32 - 127 (pro české prostředí je třeba brát s rezervou).
  • Newsletter by měl začínat názvem, číslem vydání a datumem.
  • Obsah newsletteru by měl být co nejvíc na začátku. Zkraťte úvod.
  • Obsah musí obsahovat stejná slova jako jsou slova v nadpisech.
  • Oddělujte obsah do sekcí, které ukončíte srozumitelným textem uzavřeným do hranatých závorek.
  • Nadpisy uvozujte např. znakem + takto:
    • +++ - začátek dokumentu,
    • ++ - nadpisy sekcí,
    • + - dílčí nadpisy.
    Přípustné jsou také znaky # nebo *.
  • Číslujte kapitoly.
  • Pro oddělování není vhodné používat řádky vytvořené opakováním jednoho znaku (např. mínus apod.).

Pravidel je samozřejmě víc a jsou podrobněji vysvětleny.

Souhlasím s Nickem Finckem, že přesné dodržení všech uvedených pravidel sice zlepšuje strojové zpracování newsletterů (např. hlasovými čtečkami), ale může zhoršit jejich použitelnost pro člověka (ne každý pamatuje BBS). Proto bych je dodržoval s rozumem. Rozhodně ale nezaškodí, pokud si jako tvůrce newsletteru uděláte malou inventuru a svůj newsletter vylepšíte.

5. 9. 2004 neděle

Šlo GeoURL do kytek?

GeoURL je (byl?) web, který na základě metadat v hlavičce webové stránky se zeměpisnou polohu zobrazí seznam webů, které se nachází poblíž udaného místa. Už pěkných pár týdnů je ale web nedostupný. Najdete na něm pouze toto hlášení:

We are down for renovations. Check back soon!

Občas jsem se na GeoURL podíval (viz odkaz dole v navigaci), abych zjistil, kdo z virtuálního světa blogování bydlí poblíž mě (o jednom blogerovi v Holešově asi vím). Pocit zreálnění byl docela zvláštní. Ale teď se o svých opravdových sousedech asi už nic nedovím (pokud se sami neozvete). Snad GeoURL zase ožije a já zajdu na virtuální návštěvu k sousedům.

Souvislosti

4. 9. 2004 sobota

Myslím to upřímně

(Agentura Divoká kachna) Bystřice pod Hostýnem, 4. září 2004

Premiér Stanislav Gross představil druhou část své bilboardové kampaně, která má za cíl komunikovat ekonomickou politiku mladého ministerského předsedy. První část kampaně, která podle informací z kruhů blízkých premiérovi stála kolem 8 milionů korun, byla zaměřena především na zlepšení blbé nálady obyvatelstva. Tento úkol byl beze zbytku splněn.

Druhá část se ponese ve znamení doplňkové sady velkoplošných plakátů s hesly vybranými z ekonomického programu nové vlády. První snímek druhé etapy (obrázek JPEG 19 kB) pořídil náš zvláštní zpravodaj v Bystřici pod Hostýnem. Autoři vyšli z původní kompozice a image pana premiéra je pouze lehce změněno. Uvidíme, jestli bude kampaň podobně úspěšná, jako její první část.

Zase vážně

A teď zase chvilku vážně. Možná jste poznali, že začátek spotu je tak trochu legrace. Skutečný snímek (JPEG 15 kB), který ukazuje kouzlo humoru nechtěného, jsem pořídil dnes ráno na autobusovém nádraží v Bystřici pod Hostýnem. To co zobrazuje první snímek, jsem si v hlavě promítnul při prvním mrknutí na oba sousedící bilboardy. Musím se přiznat, že tahle freudovská vizuální přesmyčka mě docela pobavila. Začátek našeho rodinného výletu se díky tomu docela vyvedl. Možná to pobavilo i vás.

2. 9. 2004 čtvrtek

Webdesign pro kapesní počítače

ALA 187 přináší v článku Pocket-Sized Design: Taking Your Website to the Small Screen spoustu námětů, jak tvořit stránky (také) pro malé obrazovky kapesních počítačů.

Mimochodem jsem si včera chvilku hrál s Google na mobilu (skrze WAP). Byla to rozhodně zajímavá zkušenost. Zajímavou zkušeností pro mnohé webdesignéry by bylo, kdyby se na své výtvory podívali na nějakém tom kapesním počítači. A opravdu silným zážitkem by bylo, kdyby za nimi stál zadavatel.

Neoficiální Apple weblog

Docela náhodou jsem narazil na neoficiální Apple weblog. Pro příznivce jablečných počítačů by to mohlo být zajímavé čtení.

Další…

Archiv starších článků.

Od roku 2002 conBLOG píše Jiří Bureš, conVERTER

Tip: Doporučuji webhosting Český hosting