První spot Výskyt tagů zaznamenal solidní ohlas. Co se týká metodiky, tak jsem použil málý vzorek: svůj web conVERTER a aktuální obsah cache mého počítače. V tomto pokračování bych nabídl objektivnější obrázek:

  • 22 uživatelů různé úrovně a různých zájmů (obsah části cache prohlížeče IE)
  • 1100 souborů (celková velikost 15 445 kB))
  • 208 443 tagů
  • Obsah cache z 21. 11. 2003
Nejčastěji se vyskytující rodiny tagů
Značka (tag) Výskyt
table 16,1 %
img 14,0 %
a 13,9 %
br 10,7 %
form 6,9 %
font 5,5 %
nespec. 4,7 %
b 4,2 %
!– 4,1 %
div 3,9 %
p 2,9 %
span 1,8 %
script 1,6 %
meta 1,5 %
ol/ul 1,0 %

V tabulce zobrazená první patnáctka v podstatě potvrzuje stesky kritiků některých současných (a minulých i budoucích) praktik webdesignerů:

  • používání tabulek pro rozvržení dokumentu
  • nadměrné používání obrázků
  • značka br pro vytváření seznamů, menu a odstavců
  • používání zakázaných/nedoporučených značek pro formátování – např. font a b
  • výskyt neexistujících nebo chybně zapsaných značek (v tabulce v položce nespec.).