Kolize jmen firem nebo výrobků je poměrně častá věc. Dnes je velmi obtížné vymyslet název, který ještě neexistuje. Pokud se do střetu dostane výrobce lupínků s firmou prodávající kuličková ložiska, tak se o tom asi nikdo nedozví (navíc se právně často o žádný střet nejedná – firmy totiž působí v různých oblastech). Jiné kafe ale je, když se někdo pustí do křížku s nejvýznamnějším internetovým vyhledávaček. Google hrozí, že se bude muset přejmenovat. Název se totiž podobá dříve registrovanému jménu Googles.

Googles je dětský web. Jeho správce Stelor Productions Inc. tvrdí, že tu byl před Google. Google prý firmě Stelor Productions kazí kšeft. Celé mi to příjde takové podivné. Nedovedu si představit, jak Google ničí výrobce různobarevných potvor. Spíš jejich byznys bude kazit jejich vlastní web, ze kterého se mi načetla jenom levá navigace. Ostatní flashové opičárny mi (naštěstí) zůstaly skryty.

Tak mě napadá, že musí být docela terno vlastnit web nebo výrobek, který sice nikdo nezná a moc nekupuje, ale za pár neděl se stane proslulý díky práci někoho jiného. Pak stačí mít dostatečně silný žaludek a pustit se s gigantem do křížku. Třeba nějaký šikovný právník z obra vyrazí nějaký ten miliónek odškodného. A tohle bude asi případ Googles. Když na jejich kontě nepřistane pár melounů, tak se určitě touhle aférkou dobře zviditelní.

Souvislosti