Soutěž Běžešelemovací řůčovičky (dále jen BŘ) zapůlila. Dojmy z prvních dní shrnuje Martin Kopta na Lupě v článku Běžešelemovací řůčovičky: stav v poločase:

  • soutěž probíhá v umělém prostředí,
  • soutěž nemá obchodní význam (ne tak už pro pořadatele) a stránky obsahují neužitečný obsah,
  • soutěž ukazuje ze SEO především to špatné (různé fígle v obcházení slabin vyhledávače).

Všechno Martin pěkně píše hned na začátku článku:

Soutěž o nejlepší SEO pro frázi „běžešelemovací řůčovičky“ se míjí účinkem. Měla ukázat, kdo zvládá nejlépe přirozený marketing ve vyhledávačích. Výsledky jsou však zatím spíše kontraproduktivní. Vznikly tisíce neužitečných stránek, objevily se jalové odkazy, soutěžní weby nejsou zaměřené prodejně a nezískávají důvěru uživatelů. Soutěž bude mít vítěze, ale nebude to vítězství Pyrrhovo?

Martin se zaměřil hlavně na obchodní aspekt SEO – na SEM. SEO je samozřejmě vhodné i pro neobchodní stránky (např. vzdělávací weby apod.). Ale když to zobecním, tak i ty mají své „zákazníky“.

Vývoj počtu stránek BŘ

Martin v článku postihl pouze statické údaje (uvádí necelých 52 tisíc stránek v Google 26. 8.). Kdo by to taky sledoval (no já)? Já jsem zjišťoval údaje o počtu stránek od počátku soutěže. Dopoledne (většinou ráno kolem 8. hodiny) jsem zadal do Google frázi Běžešelemovací řůčovičky (bez uvozovek). Výsledky jsem přenesl do grafu:

Vývoj soutěže běžešelemovací řůčovičky

Vývoj počtu stránek soutěže BŘ

Šedá spojnice v grafu znamená, že v daném mezidobí měření neproběhlo.

Období je samozřejmě velmi krátké, ale určité závislosti se snad už projevují. Jednou z nich je mírný pokles nárůstu o víkendech. Ale to není zase tak překvapivé. Bude zajímavé sledovat, jak se bude počet stránek měnit v delším časovém období. Uvidím, jak dlouho mě bude pohánět setrvačnost.

Posted in SEO