Nový tzv. antispamový zákon 480/2004 (pdf soubor, 76 kB) nabízí lákavé sousto pro autory (především) internetových médií. Dnes o tom mj. na Živě píše Jiří Peterka v článku Kauza reklamních patiček.

Už v pátek mi přišel nevyžádaný e-mail mj. s tímto kouzelným textem:

Vzhledem k aktualizaci údajů v našem firemním registru oslovujeme společnosti s dotazem na souhlas s oslovením ve věci aktualizace údajů o společnosti v naší databázi podnikatelských subjektů.

Hlavně konstrukce oslovujeme s dotazem na souhlas s oslovením je takovým zajímavým kutilským pokusem o vyslyšení litery zákona. Dále HELENE & MICHEL (jak se autoři mailu podepsali) tajnůstkářsky pokračují v (ne)popisu svého projektu. Podrobnosti o něm zašlou po odklepnutí odkazu. Takže tu máme další námět pro autory virů.

Celé mi to antispamové třeštění připomíná situaci se zákonem o televizní reklamě, kterou jsme zažívali před pár lety. To nemohl pan Podlaha (doktor) ve svém pořadu (tehdy snad ještě na ČT) ani říct vyluxovat, protože by (skoro) pojmenoval jednu firmu. Vypadá to, že podobná připosranost nás čeká i u antispamového zákona. Ale kdo ví?