Účinnost webových aplikací může být znatelným způsobem snížena antispamovou ochranou na straně příjemce.

Právě teď řeším s kamarádem takový problém. Jeho webová aplikace vyžaduje registraci. Po registraci je odeslán uživateli klasický potvrzovací e-mail, který mj. obsahuje odkaz na stránku, kde si své přihlášení potvrdí. Velká část přihlášek nakonec neproběhla. Část přihlášek samozřejmě padá na konto těch, kteří si něco zkouší nebo si dělají legraci. Když jsem se ale do aplikace přihlásil sám, tak jsem objevil další významnou skupinu lidí, kteří na potvrzení přihlášky nereagovali. Byli to uživatelé, kterým potvrzovací e-mail spadl do spamu.

U českých systémů tento problém není zase tak závažný. Převážná většina spamu je psaná anglicky. A tak i antispamové systémy citlivěji reagují na anglicky psané texty. Autoři newsletterů a konfirmačních e-mailů generovaných automaticky by měli pečlivě vážit, jakým způsobem sestavit text sdělení. Mohlo by se jim totiž docela snadno stát, že sníží účinnost svého snažení.

Pokud sestavujete text sdělení, snažte se:

  1. Vyhýbat postupům, které využívají spameři.
  2. Nepoužívat slovní spojení vyskytující se ve spamech.
  3. Pečlivě zvažit e-mailovou adresu uvedenou v odesílateli.
  4. Co nejvíce personalisovat odesílaný e-mail.
  5. Testovat odesílané zprávy proti pádu do spamových košů na různých systémech.

Můžete tak zvýšit účinnost své webové aplikace.