Co nepatří do SEO? Jaké techniky by tvůrce stránek neměl použít? Tady je pár těch, které bych nikomu nedoporučil.

Před nedávnem jsem se bavil s jedním známým o jeho stránkách. Řeč samozřejmě sklouzla k optimalizaci pro vyhledávače. Je zvláštní, že lidi vždycky napadají stejné fígle, jak obalamutit vyhledávač. Postupně jsem se snažil všechny kamarádovy nápady vyvrátit. Nevím, jestli se mi to povedlo, ale doufám, že ano.

Tady jsou některé postupy, které bych při optimalizování stránek pro vyhledávače nedoporučoval:

Skrytý text, skryté odkazy
Ať už zvolíte stejnou barvu pro popředí a pozadí pro klíčová slova nebo jiný způsob skrývání textu, nedělejte to. Můžete být penalizování.
Příliš mnoho klíčových slov
Jesli půjdete touto cestou, tak vytvoříte nestravitelný text. Jak rychle návštěvník přijde, tak rychle znechuceně odejde. Stojí to za to?
Zapojím se do link-farmy
Občas i mi přijde nabídka, abych si zaplatil za odkazy na nějaké link-farmě. Nebrat.
Cloaking a spol.
Počíhám si na robota a podstrčím mu něco jinému než živému návštěvníkovi. Nahoře huj, dole fuj. To nefunguje.
Zrcadlené weby
K hlavnímu webu vytvořit několik kopií a z nich odkazovat na ten hlavní je cesta k vyřazení vyhledávačem náhodně vybraných kopií. Stane se ale, že je kvůli duplicitnímu obsahu vyřazen hlavní web. Který vyhledávač by si ale nechal tapetovat stránku s výsledky? Který by si chtěl nechat prznit výsledky stránkami s uměle vyhoněným pagerankem?
Lákání na lákavá slova
Tohle je sice pravěk pseudooptimalizace, ale pořád to svádí. Myslíte si, že na stránky s nabídkou rybářských prutů přijde někdo, kdo zadá do vyhledávače nějakou čuňačinku? Často je tahle technika spojená s psaním těchto výrazů do meta keywords.

Nevěřím, že nastane doba, kdy lidé místo vymýšlení fíglů, jak něco obejít, napřou své úsilí třeba na vytváření užitečného obsahu. Vím ale docela určitě, že autoři vyhledávačů půjdou těmto technikám po krku. Myslete na to a nedělejte zbytečnou práci.

Posted in SEO