V aktuálním A List Apart 171 najdete mj. užitečný článek Helping Your Visitors: a State of Mind. Jeho autor Nick Usborne v něm rozvíjí imperativ tvorby webových stránek: pomáhat každému návštěvníkovi dosáhnout jeho cíl.
A to není jednoduché.
Co si musí každý tvůrce webu uvědomit:
- Navigace po webech je náročná. Každý autor ví, že se na webu, který navštíví, musí nějakou dobu učit jak to funguje. Žádné dva weby nejsou úplně stejné a to návštěvníky brzdí v rozletu.
- Co lidé hledají? Pomozte jim to najít.
- Návštěvníci prolétnou nadpisy a odkazy a to tak, že rychle. Záplava informací jim rozhodně nepomůže. Tvořte přehledné a srozumitelné stránky. Struktura webu musí vést návštěvníka k jeho cíli.
- Přesnost ve výrazech je nutná. Odpusťte si firemní žargon. Proberte se logy, abyste zjistili jaké výrazy použili lidé, kteří přišli na váš web přes vyhledávač.
Na závěr autor shrnuje: pomáhejme návštěvníkům (chraňte je); hovořme jasně jejich jazykem; význam každé stránky musí být jasný.
Ptejte se sami sebe co můžu udělat, aby tato stránka byla užitečnější pro mé návštěvníky.