V seriálu Weblogy CZ celkem podrobně rozebírám chování autorů weblogů. Co ale čtenáři weblogů? Jací vlastně jsou? Nečekejte, že se v tomto spotu dočtete, kolik kdo měří nebo jakou má barvu očí. Je to jen takový jeden pohled na čtenáře.

Koncem července jsem procházel globální statistiky TOPlist, které jsou pro tvůrce webů zdrojem zajímavých informací. Mimo jiné tam najdete rozdělení do kategorií podle TOPlist. Jednou z kategorií jsou Weblogy. Při podrobnějším zkoumání zjistíte, že v některých parametrech se výsledky kategorií dost liší. Napadlo mě, že některé kategorie mohou mít podobné (samozřejmě i stejné) čtenáře.

Nažhavil jsem Excel a pomocí korelační funkce CORREL jsem hledal, které kategorie mají podobné čtenáře s kategorií Weblogy.

Prohlížeč, OS, rozlišení, dny v týdnu

Korelační koeficient za všechny analyzované kategorie jsem průměroval. Tady je pořadí nejpodobnějších:

  1. Věda, technika
  2. Webziny
  3. Hardware
  4. Auto, moto
  5. GSM

HW + SW

Abych se přiznal, tak mi v pořadí „neseděla“ auta a mobily. Vyřadil jsem tedy statistiku dnů v týdnu a nechal pouze statistiky za prohlížeč, OS a rozlišení:

  1. Webziny
  2. Hardware
  3. Anglicky
  4. Věda a technika
  5. Osobní stránky
  6. Film
  7. Software
  8. Auto, moto
  9. Počítačové hry
  10. Virtuální obchody

Pokud by Vás zajímalo, komu se v této statistice čtenáři weblogů vůbec nepodobají, tak to mohou být čtenáři webů státní správy, divadel, obcí a měst, cestování, zemědělství, inzerce a reklama atd.